אלמוג ברתיאן

רוצה לדעת באיזו שאלה אני פותח כל פגישה עם עסק חדש?

"כמה עולה לך לייצר את מה שאתה מוכר?"

וכשאני שואל את זה – 80% מבעלי העסקים עונים תשובות כלליות. "בערך", "תלוי", "לא בדיוק סגור".

וזה כבר הסימן הראשון שיש בעיה.

כי אם אתה לא יודע בדיוק כמה עולה לך מוצר – אתה לא יכול לדעת אם אתה מרוויח.

3 טעויות נפוצות:

1. כוללים רק את חומרי הגלם – אבל שוכחים עבודה, שכירות, מים, חשמל, מיסים, ארנונה.

2. לא מבדילים בין מוצרים רווחיים ללא רווחיים – אתה יכול למכור את הסלט הכי מבוקש שלך, אבל אם הוא מרוויח 2 ש"ח בלבד, הוא עובד עליך.

3. מעתיקים תמחור מהשוק – מה שמתאים לפיצריה עם סניפים לא מתאים לעסק קטן ברחוב צדדי.

מה עושים?

יושבים ביחד, עושים ניתוח עלות מול רווח, ובונים תמחור שמכסה אותך ומרווח אותך. זה תהליך חד, פשוט – וממש לא יבש.

הרבה פעמים רק המספרים מראים לך מה כדאי לך להפסיק למכור בכלל.


תמחור מדויק = ביטחון עסקי.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.